بوئین زهرا دهکده کیوکوشین (استاد یوسف شیرزاد)

بوئین زهرا دهکده کیوکوشین (استاد یوسف شیرزاد)bzkyokushin@yahoo.com

بوئین زهرا دهکده کیوکوشین (استاد یوسف شیرزاد)

بوئین زهرا دهکده کیوکوشین (استاد یوسف شیرزاد)bzkyokushin@yahoo.com

فلسفه مبارزه در کیوکوشین Kyokushin Fight Philosophy


سوسای اویاما در طی سالها تمرین و تفحص در هنرهای رزمی و انجام مبارزاتی در استایلهایی همانند جوجیتسو ،جودو موای تای و کاراته در نهایت شیره تعالیم خویش را کیوکوشین نامگذاری کردند و حقیقت

برای دیدن ادامه متن به ادامه مطلب بروید..

سوسای اویاما در طی سالها تمرین و تفحص در هنرهای رزمی و انجام مبارزاتی در استایلهایی همانند جوجیتسو ،جودو موای تای و کاراته در نهایت شیره تعالیم خویش را کیوکوشین نامگذاری کردند و حقیقت مبارزه واقعی را در کالبد این سبک بنا نهادند.

فلسفه کاراته اویاما از کن کا کاراته یا کاراته جنگی الهام گرفته و از نظر روحی روش وی با ذن مکتب بودیدهارما آمیخته شده است ارتباط عمیق این سبک با ذن به حدی با هم عجین گردیده­اند که بنیانگذار این سبک اعتقاد دارد ذن کاراته و کاراته ذن است اساس و شالوده این سبک از نظر فلسفی بر سه اصل قدرت ، شجاعت و تواضع  بنا گردیده است از این رو عنصر مبارزه در این سبک با توجه به اصل یاد شده تعریفی متفاوت پیدا کرده­است و مبارزه حیات­ این کاراته جنگی می­باشد و اگر مبارزه از آن حذف شود تمرینات و حرکات این سبک به یک بازی موزون و رقص گونه تبدیل میشود و حال که مبارزه در این سبک جایگاه خاصی دارد اساس آن مبارزه ایست که در بطن آن صمیمیت و جوهره انسانی حرف اول را می­زند.

نوع مبارزه در این سبک برخورد نزدیک توام با ضربات شدید تکنیکی است بطوری­که برای کاستن مقاومت حریف و مغلوب کردن وی می­بایست تکنیکها به طور متوالی اجرا گردد . سوسای اویاما با توجه به جنبه های مختلف روحی و جسمی انسان مبارزات این سبک را طراحی نمود وی بهترین و معقولترین مبارزه را از نظر قدرتی و از جنبه اخلاقی در غالب جیو کمیته بنا نهاد . استراتژی رزمی و تفکرات ارزشمند او در زمینه مبارزه کاملا با استنتاج­های عقلی و منطقی در نظام کاراته اصیل و سنتی و همچنین کاراته مدرن امروزی مطابقت دارد.

سوسای اویاما به جهانیان ثابت کرد که با تمرینات سخت جسمی میتوان بدن را به بالاترین درجه از مقاومت در مقابل ضربات رساند و همچنین توان و قدرت بدن را آنقدر افزایش داد تا بتوان روزی قوی­ترین مرد درجهان شد.

اندیشه او ورای قدرت فیزیکی و سرشار از معنویت بود . به همین خاطر در سیستم مبارزات این سبک ضربه دست به قسمت سر و گردن ممنوع می باشد. وی اعتقاد دارد مغز انسان فرمانده بدن و صورت مظهر زیبائیست وبا توجه به سهولت اجرای ضربات دست به سر و گردن این ضربات ممنوع گردیده است اما در مقابل اجرای ضربات پا به سر و گردن مجاز میباشد . زیرا اجرای تکنیکهای جودان گری نیاز به مهارت و انعطاف خاصی دارد مدافع نیز این امکان و موقعیت را بدست می آورد که بتواند به موقع از خود دفاع کند . جذابیت کنونی مبارزات این سبک موجب گردیده کیوکوشین جایگاه خاص و والایی بین سایر سبکها بدست آورد و هم اکنون میلیونها نفر زن و مرد درسراسر جهان در دوجو­های آموزشی به تمرینات این ورزش اصیل روی آورده­اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد